Ingyenes kihívás Április 17-21.

Hogyan „taníts” otthon idegen nyelvet gyermekednek úgy is, ha Te nem beszéled? – 5 napos terv szülőknek

Ingyenes kihívás

5 nap alatt komplett nyelvelsajátítási stratégia!

Megmutatom a bevált és hatékony kétnyelvű nevelés módszereit!

Csatlakozz az 5 napos INGYENES kihíváshoz!

Úgy érzed az óvodai/iskolai angol tanítás fabatkát sem ér?

Az óvodai/iskolai angol tanítással a többség nem képes megtanulni egy nyelvet.

Sajnos az oktatási rendszer nem megfelelő, a gyereknek kínlódás és stressz, ráadásul igen kevés eredménnyel jár.

Meg akarod alapozni a gyermeked jövőjét?

Jól tudod, hogy nyelvtudással övé az egész világ, nem lesz bekorlátozva?

Jobban kereshet, bejárhatja a világot, meg tudja értetni magát bárhol?

Külföldön éltek?

Nehezen tudtok beilleszkedni a nyelv miatt?

Szeretnéd, ha gyermeked gyorsan belerázódna és könnyen szerezne barátokat, nem kellene idegeskedni az óvoda/iskola miatt?

Úgy érzed az óvodai/iskolai angol tanítás fabatkát sem ér?

Az óvodai/iskolai angol tanítással a többség nem képes megtanulni egy nyelvet.

Sajnos az oktatási rendszer nem megfelelő, a gyereknek kínlódás és stressz, ráadásul igen kevés eredménnyel jár.

Meg akarod alapozni a gyermeked jövőjét?

Jól tudod, hogy nyelvtudással övé az egész világ, nem lesz bekorlátozva?

Jobban kereshet, bejárhatja a világot, meg tudja értetni magát bárhol?

Külföldön éltek?

Nehezen tudtok beilleszkedni a nyelv miatt?

Szeretnéd, ha gyermeked gyorsan belerázódna és könnyen szerezne barátokat, nem kellene idegeskedni az óvoda/iskola miatt?

Ez a kihívás Neked szól, ha szeretnéd felkészíteni gyermeked
a boldog, stabil és sikeres életre!

Tanuljatok gyorsan, könnyedén

Ne feladat, tanulás legyen a gyereknek, hanem örömteli élmény, játék

Alapozd meg gyermeked későbbi életét, tanulmányait

manapság nyelvtudás nélkül nehéz boldogulni az életben, sikeresnek lenni

Nyisd ki a kapukat számára a világra

nagy előny, ha bárhol képes lesz boldogulni a nyelvtudásával

A módszerem magyar gyerekekre szabott:

Nem a 20. jól bevált és tuti módszert szeretném eladni, hanem egy olyan szemléletmódot, technikákat és programot átadni, ami kifejezetten magyar gyerekekre, magyar családokra (egyik vagy mindkét szülő magyar) szabott metodikát követ és játszi könnyedséggel tudod Te szülőként is kivitelezni, anélkül, hogy rengeteg időt és/vagy még több pénzt áldozz hangzatos idegen nyelvi programokra!

R

saját anyagok

R

saját és több száz magyar (és nem magyar) gyermeken tesztelve

A kihívás végére kész stratégiád lesz

Videós segítséggel és a kihíváshoz tartozó munkafüzettel készítheted el a saját családod nyelvelsajátítási stratégiáját:

mikor – hol – kivel – hogyan angolozzatok otthon?

(A kihívás más nyelvekre is átültethető.)

Miben segít Neked ez az 5 napos ingyenes kihívás?

R

Megmutatom, hogyan tudsz bevezetni otthon egy idegen nyelvet úgy is, hogy te nem beszéled.

R

Átadom a módszert, amivel a saját gyerekeimet, tanítványaimat is tanítom óriási eredményeket elérve.

R

Kész tervet kapsz az 5 nap végére, tudni fogod mikor, mit és hogyan csinálj.

A kihívás időpontja: 2023. április 17 – 21.

Az 5 napos kihívás menetrendje

1. nap

ELŐNYÖK

A „korai” nyelvelsajátítás előnyei

Hogyan tanulnak nyelvet a gyerekek?

CÉLOK

Mik a céljaid?

Milyen szintre szeretnél eljutni a gyermekeddel?

Mini kihívás: Megtanulunk együtt egy angol mondókát!

2. nap

NYELVHASZNÁLAT FONTOS ÖSSZETEVŐI

Hogyan motiváld a gyermeked a nyelvhasználatra?

Hogyan teremts igényt a nyelvhasználathoz?

NYELVELSAJÁTÍTÁSI STRATÉGIA

Milyen módszert válassz?

Csak az egy szülő-egy nyelv módszer létezik?

Milyen szerepe van a családtagoknak?

Mini kihívás: Megtanulunk együtt egy angol mondókát!

3. nap

SZÓRAKOZTATÓ ÉS EGYSZERŰ MÓDSZEREK OTTHONI NYELVHASZNÁLATHOZ

Működő és kevésbé sikeres módszerek

Hol tartotok most, hogy jutottatok ide?

Milyen eszközöket, forrásokat használj?

Mely területeket szeretnéd fejleszteni?

Mini kihívás: Megtanulunk együtt egy angol mondókát!

4. nap

DICSÉRET

Hogyan dicsérj?

Hogyan jutalmazd saját magad a célok elérésekor?

 

Mini kihívás: Megtanulunk együtt egy angol mondókát!

5. nap

TERVEZÉS, KIHÍVÁSOK LEKÜZDÉSE

Gyermeked nyelvtanulási képességeinek fejlesztése érdekében tett hosszú távú tervek, feladatok és megvalósításuk

Kihívás eredményeinek összesítése, meglepetés!

A zárt Facebook csoportban zajlik a kihívás, ne felejts el bejelentkezni oda is!

“…akik szeretnének gyermeküknek jobb jövőt teremteni…”

„Nap mint nap új ötleteket és inspirációt kapunk tőle az otthoni játékos angolozáshoz. Azoknak ajánlom Melindát, akik szeretnének gyermeküknek jobb jövőt teremteni azáltal, hogy játékosan tanulnak nyelvet. Melinda többet ad számunkra azzal, hogy hasonló korú gyermeke van, mint a kislányom, és akinek a fejlődését, fejlesztését nyomon követve mi a megfelelő szinten haladva fejlődünk. Hasonló cipőben járunk! Köszönjük Melinda!”

Németh-Joó Szilvia

„Azért követem Melindát és azért követem a blogját, mert nagyon sok hasznos és könnyen bevethető ötletet tudok meríteni tőle az otthoni játékos angolozáshoz. Szinte családtaggá vált, kisfiam mindig kérdezi: „Melinda ma is küldött valamit?” Köszönjük szépen!”

Benis Rita

Miért hallgass rám a két- és többnyelvű nevelésben?

Fürész-Mayernik Melinda vagyok, gyermeknyelvoktatási szakértő, az Angol Kalauz program alapítója, neveléstudományi kutató és a Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola doktorandusz hallgatója, illetve három kisgyermek édesanyja, akiket magyarul és angolul is nevelek.

Nulláról építettem fel egy olyan jól működő angol nyelvi programot, amelyet az Oktatási Hivatal (EMMI) is akkreditált, megírtam 3 sikeres módszertani kézikönyvet, melyek az ország óvó- és tanítóképzőiben ajánlott olvasmányként szerepelnek, népszerű gyermekmagazinok angol nyelvű oldalait szerkesztettem (Tappancs, Tudorka, Dörmögő Dömötör, KisKobold, Breki).

A leginkább arra vagyok büszke, hogy az eredetileg gyermekeim számára létrehozott nyelvoktatási program kifejezetten magyar gyerekek számára, élménypedagógia mentén, innovatív szemlélettel képes lehetőséget biztosítani arra, hogy minden magyar kisgyereknek legyen lehetősége élménypedagógia mentén angolul „tanulni” és magabiztosan nyelvet használni, illetve minden család kapja meg a támogatást ennek otthoni megvalósításához!

A program hatékonyságának legjobb „bizonyítékai” a saját gyerekeim és azok a családok, gyerekek, akik szintén velem együtt angoloznak otthon és foglalkozásainkon.

Megtanítom hogyan angolozz otthon a gyermekeddel, megmutatom mi hogyan angolozunk otthon a saját gyermekeimmel! Kipróbált és jól bevált, otthon is azonnal alkalmazható, egyszerű játékos módszereket kapsz, amit kezdőként is bevethetsz!

A szülőknek abban tudok útmutatást adni, hogy miként kezdhetik el ők maguk otthon a játékos angolozást, a kétnyelvű nevelést – akár nem beszélnek angolul, akár beszélik a nyelvet. A segédanyagok, anyanyelvi hanganyagok, videós kurzusok és a családra szabott nyelvátadási stratégia adja az esszenciáját azoknak a programoknak, amelyeket a magyar családok igényeire szabottan azért álmodtam meg, hogy a Te gyermeked is kétnyelvű lehessen.

Az Angol Kalauz program célja, küldetése egy olyan társadalmi szerepvállalás, illetve a kétnyelvű nevelés iránt elkötelezett szülőknek szánt mozgalom és közösség építése, amely biztosítja gyermekeink számára, hogy szórakozva, élményeken keresztül ismerkedhessenek az angol nyelvvel – akár már babakortól, a szülővel, biztonságos közegben, ölbeli játékokkal, ahogyan az anyanyelvet is elsajátítják, hogy szívesen és gátlások nélkül beszéljenek majd felnőttként angolul, hiszen a korai évek meghatározók és szülőként (illetve pedagógusként) van lehetőségünk rengeteget tenni annak érdekében, hogy gyermekeink számára a nyelvtanulás ne szenvedés legyen, hanem a kommunikáció eszköze.

Szakértői cikkeimmel több szülőknek és pedagógusoknak szóló magazinban is találkozhattál, gyakorló kétnyelvűen nevelő szülőként, többnyelvűségi kutatóként és pedagógusként pontosan tudom, hogy milyen buktatókon, nehézségeken, ugyanakkor örömökön mész át.

Ha kíváncsi vagy a hosszabb miértjeimre:

Amikor tanítani kezdtem első osztályban angolt azt tapasztaltam, hogy a gyerekeknek kínlódva, magolva, játékok nélkül kellene megtanulniuk az angol nyelvet. Rengeteg időm elment a készüléssel, óratervezéssel, bár volt tanmenet mégsem volt világos, hogyan tegyem élvezetessé az órákat. Vért izzadtam, hogy motiválni tudjam a gyerekeket és mégis rengeteg kudarcélményt kaptam, mert egy-egy órám nem érte el a célját.

Sajnos a magyar rendszerben még mindig nyelvtan-centrikusan gondolkodnak. Mivel nem szerettem volna ilyen szenvedős módszerrel tanítani, hogy a gyerekeket megfosszam attól a természetes és szórakoztató élménytől, ahogy a saját anyanyelvüket is elsajátították, továbbá már akkor eldöntöttem, hogy a saját gyerekeimnek nem ilyen nyelvtanulási módot képzeltem el, elhatároztam, hogy utánajárok hogyan lehet másképp.

Elvégeztem rengeteg külföldi képzést és tesztelni kezdtem akkor még mások gyerekeivel: a helyi óvodába jártam angol foglalkozást tartani a leendő elsősöknek, aztán később a kisebb ovisoknak is, majd más óvodákban is híre ment, hogy a módszerem rendkívül hatékony, élvezetes és valóban más megközelítésből közelít a nyelvtanulás folyamatához. A gyerekek élvezettel jöttek a foglalkozásokra, néhány hónap alatt folyékonyan és bátran, gátlások nélkül használták az angolt, ami sok felnőttről sem mondható el, noha ugyanennyi időt tölt a nyelvtanulással. És a kulcsszó itt a tanuláson van… Hiszen 10 éves kor alatt nyelvelsajátítást használ a szakterminus is, nem véletlen..

A gyerekeim születése után rajtuk is teszteltem, majd elindultak a babaangol foglalkozások is, még kisebb korosztállyal, így már azt is látom, hogy születéstől kezdve honnan indul a nyelv- és beszédfejlődés második nyelven is. A saját gyermekeim fejlődése érdekében kidolgozott módszertant ültettem át később a gyerekangol csoportokba. Amikor lányommal egy-egy séta alkalmával angolul beszélgettem, a körülöttünk levők mindig megrökönyödve nézték, hogy milyen felszabadultan használja az angol nyelvet 4-5 évesen. Az orvosnál a váróban rendszeresen azt játszottuk, hogy angolul nevezi meg a tárgyakat, színeket – ezzel múlattuk az időt. „Anya nézd, ott egy bee” – szinte mindennaposak voltak, mikor mindkét nyelvét párhuzamosan használta a gyermekem. Eleinte 5-10 perccel kezdtem, már születése után (sőt, mivel tanítottam, az anyaméhben is hallotta), majd fokozatosan növeltük. Mára már egymás közt is kommunikálnak a  gyerekeim angolul, olvasnak mesét a kicsinek, aki tőlük is folyamatosan tanul. Az első gyermeki visszajelzések, angol utasítások végrehajtása (Jump, Turn around, Dance) és a testrészei megnevezése adták az igazi motivációt, hogy a korai idegennyelvi-fejlesztésnek mekkora előnye van. A nagyobbikat azért német nemzetiségi osztályba írattuk, mert angolul kb ott tartott 7 évesen, mint a negyedikesek, vagy még előbb, hiszen van ahol, csak akkor kezdődik a nyelvtanulás az iskolákban… Egyszóval olyan extrát kaptak/kapnak az élethez a közös minőségi idővel, a kapcsolódással, az angol játékkal, ami egy életre meghatározza a tanulási sikerességüket, motivációjukat, attitűdjeiket, hiszen a nyelv szeretetét az anyatejjel szívhatták magukba. Az ő eredményeik, és a körülöttünk levő családok igényei hívták aztán életre a  babaangol, ovisangol majd kisiskolás angol foglalkozásokat, a blogot (hogy megosszam élményeinket) és a segédanyagokat, nyomtatható játékokat, amiket használunk. Hiszen magyar gyerekekre szabott minőségi, szakmai szinten is magas színvonalú anyagot hiába kerestem, nem találtam… Majd ezután jöttek a mentorprogramok, pedagógus továbbképzések

A kezdeti nehézségek után arra lettem figyelmes, hogy az általam kidolgozott nyelvelsajátítási stratégia és speciális, magyar gyerekekre szabott multiszenzoros technika hatékony, gyors és szórakoztató módon vonzza a gyerekeket és szülőket. Eleinte 2-3 gyerek volt a foglalkozásokon, amiket saját gyermekeim miatt úgyis tartottam volna,  majd már nem kellett meggyőznöm a szülőket és intézményvezetőket, hogy haladjanak a korral és szemléletmódváltással ők is profitálhatnak az óvodai nyelvi programokból.

Jelenleg túljelentkezés van a csoportokban, azok a pedagógusok, akik mentorálásom után kezdtek csoportokat indítani napi 1 angol foglalkozás helyett, napi 3 csoportot foglalkoztatnak, mert náluk is teltház van, a program bevezetése után az angol foglalkozásra jelentkezett gyerekek száma minimum duplája, mint az előző években a minősítés előtt. A gyerekek könnyebben kezdik az iskolát, magabiztosan szólalnak meg az angol órákon, a szülők arról számolnak be, hogy sokkal felszabadultabban ülnek a gyerekek angol órákra, mint a többi tanórára, hiszen nem egy kötelező tantárgy számukra, hanem összekapcsolódik az angol nyelv a játékkal.

Az óvodák, iskolák pedagógusai számára folyamatos továbbképzéseket tartok különböző témákban és korosztályok számára, ahol segítem őket a hatékony munkában.

Az óvodák, akik a nyelvi programmal dolgoznak több gyereket és szülőt vonzanak, a mintaóvoda címmel elismerést vívnak ki a körzetükben.

Egyszóval végigküzdöttem és megtapasztaltam, hogy milyen ellenszélben élni és szembemenni minden langyos vízben élővel, most már haladó szemléletű, motivált és szakmailag magas színvonalú intézményekkel tudok együttdolgozni és tenni azért, amit csak #language_teaching_revolution néven emlegetek, mert hiszek benne, hogy közös erővel lehet célt érni.

Folyamatosan képezem magam külföldi kurzusokon, (hiszem, hogy ezzel a szemlélettel tudsz Te i s fejlődni), hogy szélesebb látköröm legyen, jelenleg a Pannon Egyetem Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskolájában tanulok, ahol a többnyelvű gyerekek a kutatási területem.

Az elmúlt években számos szülővel és pedagógussal dolgoztam együtt valamilyen formában, beszélgettem velük képzéseken és konferenciákon. Azzal, hogy ennyire szorosan dolgoztam együtt velük, egyedülálló tapasztalatra tettem szert, melyet az elméleti képzésekkel kiegészítve tudok felhasználni.

A szülők, családok mellett azoknak a magánóvodák (magánbölcsődék) vezetőinek és a pedagógusoknak is támogatást nyújtok, akik saját maguk szeretnék gyerekangol foglalkozásaikat szervezni, hogy komplex nyelvelsajátítási stratégia mentén, időhatékonysági audittal kiegészítve olyan multiszenzoros nyelvtanulási technikákat alkalmazva használják az óvodákban az angol nyelvi programot, amivel rendszerben gondolkodhatnak, kimaxolhatják a szülői elvárásokat, a gyerekek élvezettel sajátíthatják el a nyelvet, mindeközben piacvezetővé válnak.

Hol találkozhattál velem?

ITT IS LÁTHATTÁL MÁR